23 oktober 2019 om 00:00
iBOOD

Vaude Me Lundby Hooded Jacket | Heren

Vaude Me Lundby Hooded Jacket

De dagen worden korter, de temperaturen lager en de wind sterker. Draag deze Vaude winterjas en je wordt buiten warm gehouden als nooit tevoren.

Specificaties

Merk: Vaude
Type: Me Lundby Hooded Jas
Voor: Heren

• Waterafstotende afwerking
  • Verstelbare en afneembare capuchon
  • Warmhoudende vulling van eendendons

Materiaal

• Voering: 100% polyamide
  • Vulling: 70% eendendons klasse I, 30% eendenveren klasse I

Kenmerken

• 2 gepatchte zakken aan de voorzijde
  • 1 binnenzak
  • Ritssluiting aan de voorzijde
  • Elastische manchetten en zoom
  • Afneembare, verstelbare capuchon
23 oktober 2019 om 00:40
jovanotto Gebruiker

Er staat dat het een donsjas is maar ik zie 70 plus 30 procent veren.

Das 100 procent veren en naar mijn weten zijn veren geen dons.

In iedergeval is dit in de dekbedden wereld niet zo.

Daar wordt aangegeven hoeveel procent dons erin zit en hoeveel procent veren.

Hoe meer veren hoe lager de kwaliteit van het dekbed.

Beantwoorden

23 oktober 2019 om 11:26
Moderator Tom Moderator

Hi Jovanotto

er is inderdaad een verschil tussen dons en veren.
Ik vraag het voor de zekerheid even na maar volgens mij moet één van de twee delen ‘dons zijn’ :).

Edited by: Bas iBOOD
Hij bestaat voor 70% uit dons, we hebben dit inmiddels aangepast.

Beantwoorden

23 oktober 2019 om 07:17
mafkes Gebruiker
23 oktober 2019 om 07:54
schellie80 Gebruiker

100% Responsible Down Standard

However, like any “industry” the procurement of down also has downsides. The welfare and feeding of geese and ducks hasn’t always met the standards we would expect for the appropriate treatment of animals.

VAUDE has committed itself to a clear standard: We only use down from slaughtered animals that were neither live-plucked nor bred for foie gras.

VAUDE is Responsible Down Standard (RDS) certified. Since the launch of the Summer 2016 Collection, VAUDE has exclusively used down that has been certified in accordance with the RDS.

All products with RDS-certified down are designated with the RDS label.

RDS-logo

The RDS is supported by the independent non-profit organization, Textile Exchange. A Textile Exchange-accredited testing institute audits the entire supply chain of our down, from the rearing to the slaughterhouse and to our down processes.

Recycled Down

Not only do we use new down, but starting with the Summer 2019 Collection we are also using 100 % recycled down as a thermal fill for our sleeping bags. Begininng with the Winter 2019 Collection we will also be offering clothing with recycled down.

Edited by: Tom
Even de grootte van de afbeelding aangepast.

Beantwoorden

23 oktober 2019 om 11:31
Moderator Tom Moderator

Hi Mafkes

zoals schellie80 hierboven aangeeft, hangt dit puur af van welk merk of organisatie je dons aankoopt.
Vaude staat echter gekend onder de trekkingsproducten voor hun duurzaamheid en degelijke producten. Scherper nog, worden hun producten om die reden vaak aangeraden bij reisbureau’s die duurzaamheid hoog in hun vaandel dragen. (Ik denk maar aan Joker bv.)

Zoals Schellie80 echter ook al aangeeft, maakt Vaude gebruik van “Verantwoordelijke Dons”.  Kortom maken ze gebruik van geslachte dieren die niet levend geplukt zijn noch gefokt zijn voor foie gras noch puur geslacht voor de dons.  Vaak worden deze dieren reeds geslacht voor het vlees en gebruiken ze dus het ‘restafval’ als ik het zo mag noemen als dons.

Volgens mij is dit toch wel enorm duurzaam.

Mvg

Tom

Beantwoorden

23 oktober 2019 om 07:33
stan62 Gebruiker

De reactie van mafkes, is niet gepast. daar zijn andere kanalen voor (protest actie)!!!

Beantwoorden

23 oktober 2019 om 10:13
TheCasa Gebruiker

Dat is niet aan jou om te bepalen.

Het blijkt wel dat Mafkes niet goed geïnformeerd was, gezien de reactie van Schellie.

Beantwoorden

23 oktober 2019 om 10:16
alingebruikongeloofelijk Gebruiker

Tja gepast of niet leuk is toch anders.

Beantwoorden

23 oktober 2019 om 11:32
Moderator Tom Moderator

Hi Mafkes

zoals schellie80 hierboven aangeeft, hangt dit puur af van welk merk of organisatie je dons aankoopt.
Vaude staat echter gekend onder de trekkingsproducten voor hun duurzaamheid en degelijke producten. Scherper nog, worden hun producten om die reden vaak aangeraden bij reisbureau’s die duurzaamheid hoog in hun vaandel dragen. (Ik denk maar aan Joker bv.)

Zoals Schellie80 echter ook al aangeeft, maakt Vaude gebruik van “Verantwoordelijke Dons”.  Kortom maken ze gebruik van geslachte dieren die niet levend geplukt zijn noch gefokt zijn voor foie gras noch puur geslacht voor de dons.  Vaak worden deze dieren reeds geslacht voor het vlees en gebruiken ze dus het ‘restafval’ als ik het zo mag noemen als dons.

Volgens mij is dit toch wel enorm duurzaam.

Mvg

Tom

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.